Mijn Road to Berlin & New York #3

Mijn Road to Berlin & New York #3

Over precies twee maanden (!) loop ik de marathon van Berlijn op zondag 24 september 2017. Vervolgens sta ik zes weken later in New York aan de start van de 42,2 kilometer. In deze ‘Road to Berlin & New York’ serie zal ik mijn ervaringen delen en jullie op de hoogte van mijn voorbereidingen op deze marathons. Ben je benieuwd hoe de afgelopen trainingsweek is gegaan? Lees dan gauw verder!

Het is weer maandag en dat betekent dat ik terugblik op de afgelopen trainingsweek. Vorige week maandag begon ik vol goede moed aan mijn eerste training. Er stond 75 minuten rustig lopen op het programma, waarbij ik in de laatste kilometer vijf keer een versnelling mocht gaan doen van 100 meter. Tijdens deze training testte ik voor het eerst de hardloopsokken van Stox Energy, die ik gesponsord kreeg. Het zijn de lichtgewicht sokken. De eerste training vond ik ze bijzonder fijn. Veel mensen vroegen me via Instagram waarom ik ze draag. Ten eerste omdat ik ze aangeboden heb gekregen en ik nieuwsgierig was. Het zijn sokken ter preventie van spierpijn en blessures aan je scheenbeen. Ook zouden de sokken meer energie moeten geven en zorgen voor een beter uithoudingsvermogen. Ik ga deze, en ook de herstel- en reissokken, uitgebreid testen. Een review hiervan verschijnt uiteraard op m’n blog.

file

Op dinsdag was het stralend weer. Ik wilde eindelijk weer eens gaan fietsen. Samen met Suzanne sprak ik af om mee te gaan met de Spaak Women’s Ride. Sinds een aantal weken organiseert Spaak, het wielercafé in Groningen, een wekelijkse fietstocht op dinsdag avond speciaal voor vrouwen. Vanaf 18:45 wordt er verzameld bij Spaak om vervolgens 60 kilometer samen te gaan wielrennen, waarbij het gemiddelde rond de 27 à 28 kilometer per uur ligt. “Samen uit, samen thuis” staat centraal. Er wordt dus altijd rekening gehouden met elkaar. Het was de eerste keer dat ik mee heb gefietst, maar zeker niet de laatste. Wat is het toch fijn om samen met andere enthousiaste vrouwen te gaan fietsen. Woon je in de omgeving Groningen en lijkt het je ook leuk om eens mee te gaan? Meer informatie vind je op de Facebookpagina van Spaak of stuur me even een berichtje. Iedereen is welkom!

file1

Woensdag wilde ik mijn looptraining voor mijn werkdag gaan doen. Dat betekende dat ik, voor mijn doen, heel vroeg moest. Normaal gesproken loop ik liever niet grote afstanden voor 9:00. Nu zat er niets anders op! Ik liep 12 kilometer met een gemiddelde van 11 kilometer per uur en sloot af met 3 kilometer in 12 kilometer per uur.

file3

Donderdag had ik weinig zin om te gaan, want ik had er al een lange dag opzitten. Ook was ik vrij moe van de voorgaande trainingen. Ik paste het schema iets aan. In plaats van weer 15 kilometer, liep ik 9 in een fijn tempo. Sinds ik de oplader van mijn Garmin kwijt ben, moet ik wel met mijn iPhone lopen. Ik wist dus niet hoe hard ik liep en wat mijn hartslag was. Ook vrijdag had ik dit tijdens mijn lange duurloop. Ergens vond ik het wel heel fijn. Het geeft ook wel rust wanneer je het niet weet. Inmiddels is m’n Garminkabeltje besteld en kan ik komende week weer gewoon lopen op hartslag en snelheid!

file4

De lange duurloop ging dus geweldig! Ik heb heerlijk gelopen. De week sloot ik vervolgens af met een halfuurtje herstelloop. Net na de buien liep ik op zaterdagochtend zes kilometer door de stad. Daarmee kwam ik meteen aan het einde van mijn trainingsweek. Ik heb sommige trainingen wat verschoven, omdat ik graag zondag een rustdag wilde in plaats van vrijdag.

file5

De komende week staan er weer wat pittige loopjes op het programma. Het gaat nu allemaal iets serieuzer en zwaarder worden. Opzich ben ik er wel klaar voor, maar ik begin ook kriebels te krijgen. Het gaat allemaal zo snel! Nog maar twee maanden en dan sta ik in Berlijn aan de start. Ik kan het nog niet helemaal geloven. Eerst de komende trainingen maar even doorstaan, want dat besef komt vanzelf.

Ik houd jullie op de hoogte! Waar train jij voor? Is het herkenbaar dat alles zo snel lijkt te gaan? Laat het hieronder weten in de comments!

1 Reactie

  1. Rosemarijn
    juli 24, 2017 / 5:06 pm

    Klinkt als een goede trainingsweek! Herken wel dat je pas om 09:00 liever loopt, maar soms is het inderdaad niet anders. Nu heb ik vakantie dus kan t gelukkig wel doen, maar anders vind ik het ook lastiger. Succes komende week! Ik heb nog twee trainingen in NL en mag daarna lekker in Oostenrijk gaan lopen :)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Zoek je iets?