Hardlopen vind ik geweldig. Ik kan genieten van de omgeving, van het lopen en na afloop ben ik vaak voldaan. Toch zijn er ook weleens dagen bij dat ik me heel erg kan ergeren aan bepaalde dingen. En ik ben vast niet de enige. Het leek me leuk om mijn ergernissen te delen en te kijken of er meer lopers zijn die hier weleens last van hebben. Dit wordt een lekker klaagartikel dus! Lees je mee?

Bekijk bericht

Afgelopen zondag schreef ik een artikel over voeding voor, tijdens en na de marathon. Zo vertelde ik dat dit mijn minst favoriete onderdeel is wanneer ik me voorbereid op een marathon. De afgelopen twee marathons vond ik het niet zo gemakkelijk om goed aan te blijven vullen. Beide marathons had ik erg veel last van de warmte en voldoende vochtinname is dan essentieel om goed te kunnen presteren. In dit artikel vertel ik meer over hoe je het drinken aan kunt pakken in jouw voorbereidingen en hoe je tijdens het lopen jouw (vocht)tekorten kunt aanvullen.

Bekijk bericht

Op zondag 24 september loop ik de marathon van Berlijn. Vervolgens sta ik zes weken later in New York aan de start van de 42,2 kilometer. In deze ‘Road to Berlin & New York’ serie zal ik mijn ervaringen delen en jullie op de hoogte van mijn voorbereidingen op deze marathons. De afgelopen week deed ik zes trainingen. Ik totaal maakte ik 97 fietskilometers en behaalde ik lopend 68 kilometer. De hele week liep ik met een gemiddelde pace van 5:10 minuut per kilometer, terwijl de trainingen heel erg van elkaar verschilden. Toeval? En ik deed iets meer dan ik zou moeten doen, maar of mijn lichaam dit aankan? Ik vertel er meer over in dit artikel.

Bekijk bericht

Dit is mijn minst favoriete onderdeel wanneer ik me voorbereid op de marathon: nadenken over voeding voor onderweg. Bij het idee alleen al word ik misselijk. De afgelopen twee marathons vond ik het niet zo gemakkelijk om goed aan te blijven vullen. Zeker wanneer de temperaturen hoog oplopen op de wedstrijddag is vocht en voeding essentieel om te kunnen presteren. Later zal ik een artikel schrijven over drinken en vocht voor, tijdens en na de marathon. In dit artikel van vandaag bespreek ik wat belangrijk is qua voeding in de voorbereidingen op de marathon en hoe je tijdens het lopen jouw tekorten kunt aanvullen.

Bekijk bericht

Eerder schreef ik al waarom het nemen van een rustdag verstandig is. Het belang van een rustdag moet je zeker niet onderschatten. Maar in dit artikel geef ik vooral goede excuses om een rustdag te nemen. Het is natuurlijk allemaal geschreven met een knipoog, maar soms is het gewoon heel fijn om een excuus te hebben. Zit jouw excuus er ook bij?

Bekijk bericht