Mijn hardloopfavorieten

Mijn hardloopfavorieten

Eens in de zoveel tijd ontdek ik nieuwe favoriete producten. Voor het hardlopen heb ik momenteel een behoorlijk aantal producten waar ik niet zonder kan. Maar wat gebruik ik dan graag? Van sporthorloge tot voeding en hardloopschoenen: ik deel vandaag mijn hardloopfavorieten!

Favoriete sporthorloge

De review staat nog steeds in conceptversie, maar die komt binnenkort online op mijn blog. Inmiddels gebruik ik de Garmin Forerunner 945 alweer een paar maanden en ik ben er ontzettend blij mee. Hiervoor was ik een tevreden gebruiker van de Forerunner 935. Dit is dus een vernieuwde versie en net iets geavanceerder. Ik zou het horloge iedereen aanraden, hoewel het wel een prijzige variant is. Mocht je het te duur vinden, kan ik ook de 935 aanraden! Zowel de 945 als de 935 heb ik van Garmin gekregen om te proberen.

Favoriete trainingsschoen

Momenteel heb ik twee paar favoriete trainingsschoenen, beide gekregen via All4running. Voor mijn lange duurlopen gebruik ik de Nike Pegasus 36. Deze schoen is licht en neutraal. Ideaal voor mijn lange duurlopen. Mijn snelheidstrainingen doe ik op de Nike Zoom Fly 3. Deze schoen is reactiever, maar nog steeds erg licht. Ook dit is een neutrale schoen, maar meer geschikt voor wedstrijden.

Favoriete wedstrijdschoen

Sinds vorige week is mijn nieuwe wedstrijdschoen binnen. De marathon van Tokyo ga ik namelijk lopen op de nieuwste Nike VaporFly NEXT% Ekiden. Deze Ekiden-editie is gemaakt ter ere van de prominente Ekiden-run in Japan. Zo hebben de linker- en rechterschoen een verschillende kleurstelling. Nooit eerder liep ik op de VaporFly NEXT%, maar wel liep ik Boston al op de VaporFly 4% schoen van Nike. Dit is me heel goed bevallen. Ook mijn PR’s op de halve marathon heb ik op de 4% schoen van Nike gelopen. Binnenkort zal ik deze nieuwste VaporFly NEXT% testen in een loopje om vervolgens in Tokyo de marathon erop te lopen.

Favoriete hardlooptight

Momenteel heb ik twee favoriete broeken voor in de wintermaanden. De ene is van Nike. Deze kocht ik ooit in de outlet, maar ik heb geen idee hoe de tight heet of wat het model is. Zo jammer, want ik krijg er vaak vragen over. Daarnaast draag ik graag de leggings van Lululemon.

Favoriete hardloopapps

Er zijn een aantal apps waar ik echt niet zonder kan als het over hardlopen gaat. Zo maak ik al jaren gebruik van Strava. Ik vind het heel leuk om hier mijn trainingen in te delen en te zien wat anderen doen. Ook vind ik het handig om hierin mijn routes te bewaren, zodat ik altijd genoeg inspiratie heb waar ik zou kunnen lopen.

Naast Strava maak ik veel gebruik van de Garmin Connect app, omdat deze bij mijn sporthorloge hoort. Ook heb ik sinds kort de app TrainingPeaks op mijn telefoon staan. In TrainingPeaks kan ik mijn trainingsschema vinden. Deze app synchroniseert automatisch met mijn Garmin, waardoor alles ook in mijn horloge staat. Ideaal!

Favoriete hardloopsokken

Het belang van goede hardloopsokken moet je niet onderschatten. Inmiddels heb ik meerdere keren sokken van STOX mogen testen. Deze ankle socks vind ik ontzettend fijn om te gebruiken! Het zijn momenteel mijn favoriete hardloopsokken, omdat er dus compressie in zit. Hier kun je de review lezen. Ook heb ik al vaker de hoge compressie kousen gebruikt van STOX. Deze gebruik ik vooral wanneer ik pijntjes voel in mijn kuiten. Het is een snelle manier om de pijn wat te verlichten en spierpijn te voorkomen.

Favoriete oordopjes

Tijdens het hardlopen luister ik graag naar muziek of podcasts. Hoewel ik al heel veel oordopjes mocht proberen vanwege een samenwerking, ben ik toch gehecht aan mijn zelf gekochte exemplaar. Ik loop inmiddels alweer anderhalf jaar met de AirPods en ik heb nog niks beters gevonden. Ze zijn licht, blijven perfect zitten en het geluid is top. Ik heb vaak niet eens door dat ik ze in mijn oren heb.

Favoriete sportvoeding

De meeste sportvoeding die ik gebruik, komt via Body & Fit. Al een aantal jaar ben ik ambassadeur en met de code ‘JAPKEJANNEKE’ krijg je altijd korting! Daar bestel ik graag deze repen van Clif Bar. De repen gebruik ik altijd voor het lopen van een wedstrijd. Ik neem ze dan circa 1 tot 1,5 uur voor de wedstrijd. Mijn favoriete smaak? Blueberry Crisp!

Naast de repen van Clif Bar die ik voor mijn wedstrijd eet, gebruik ik ook graag producten na het sporten. Deze shakes gebruik ik al jaren meteen na het sporten, zodat ik op een snelle en lekkere manier wat eiwitten binnenkrijg. Dat vind ik heel handig, omdat ik niet altijd meteen trek heb in eten na het sporten. Drinken met eiwitten werkt heel goed voor mij.

Dit zijn mijn hardloopfavorieten van dit moment. Het wisselt altijd gedurende de maanden. Soms mag ik een nieuw product testen waar ik dan weer ontzettend enthousiast over ben. Sommige dingen heb ik zelf gekocht, maar ook heel vaak krijg ik dus producten thuisgestuurd. Voor dit artikel krijg ik overigens niet betaald. Het zijn echt mijn favorieten op dit moment. Als ik iets heb gekregen, staat dat erbij!

Wat zijn jouw hardloopfavorieten? Op welke schoen loop je? Welke apps gebruik je en welk sporthorloge?

3 Comments

  1. Joep
    januari 15, 2020 / 10:53 am

    Leuk artikel Japke! Vraagje: de Garmin245 music is een stuk goedkoper en in mijn ogen heel compleet, wat mist die dan volgens jou, dat je bij de 945 uitkomt?

  2. Willem
    januari 15, 2020 / 9:16 pm

    De 245 is ook een prima horloge en een behoorlijk stuk goedkoper, Ik heb hem zelf ook! De 945 is het topmodel en heeft net weer meer mogelijkheiden en sporten, ideaal voor triathleten. Als je die gratis krijgt ga je natuurlijk niet met de 245 lopen :p

  3. Rob
    januari 16, 2020 / 8:02 am

    Zo leuk om te lezen en bewondering voor je prestaties. Daar kom ik aan met mijn Huawei watch en Endomondo app. Voel me dan wel een amateur ( ben ik ook 😄) als ik na 10 kilometer en ronde tijden net onder de 5 minuten 3 dagen nodig heb om te herstellen en er uit zie als een overreden hond. (Zo mooi om te zien hoe jij er na een intensieve training nog uit ziet. Alsof het je ook totaal geen moeite heeft gekost. 😄)
    Maar over favorieten. Loop op ASICS Gel Sonoma 5 GTX voornamelijk trail en bospaden.
    Andere favoriet is mijn aussie. Die loopt met me mee en daarom meestal geen oortjes in of maar 1 en helemaal super is een run&ride. Dan trainen we met het paard. Helaas zijn er hier maar weinig evenementen voor in de regio.
    Kleding is niet zo belangrijk. Bij voorkeur fluorescerend geel om goed gezien te worden en licht ademend. Gezien mijn ronde tijden hoeft het ook niet zo gestroomlijnd 😉 compressie sokken weer wel, heb ook het gevoel dat dit blessures voorkomt al lukt het mij niet om elke training dus pijn vrij af te sluiten. Merk eerlijk gezegd het verschil niet tussen de merken.
    En voeding.. brood met pindakaas doet het goed en om mijn maag rustig te houden tijdens het lopen, ruim een uur voor het lopen alleen drinken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Zoek je iets?