10 dec 2018 | Reizen

Terugblik: mijn reizen van 2018

December betekent terugblikken! De eerste terugblik op mijn blog is vaak gericht op de reizen die ik heb gemaakt in het afgelopen jaar. De reizen van 2016 en 2017 kun je hier lezen. Het jaar 2018 was bomvol leuke en bijzondere reizen. Vandaag deel ik een terugblik op mijn reizen van 2018.

Januari: Zwitserland

Eind januari stond mijn eerste vakantie van 2018 gepland. Samen met mijn familie was ik een weekje op wintersport in Zwitserland (Grimentz). Het was echt een heerlijke week! We hadden zoveel geluk met het weer. Skiën met mijn familie is al sinds mijn geboorte een traditie. Deze zetten we ook in 2019 voort. Dan gaan we in februari naar Ortisei (Sella Ronda) in Italië.

April: Londen

In april was ik een lang weekend in Londen om daar de marathon te lopen. Het was een prachtige reis. Ik liep een mooi PR onder hele zware omstandigheden. Het was nog nooit zo warm geweest tijdens de London Marathon. Ondanks de zware editie heb ik ontzettend genoten en ik wil TUI Sports heel erg bedanken voor deze unieke kans!

Mei: Gardameer

Meteen na de marathon van Londen vertrok ik voor een weekje naar mijn tweede thuis: het huisje van mijn ouders bij het Gardameer. Het was een paar dagen prachtig weer, maar helaas hebben we ook wat mindere dagen gehad. Op één ochtend huurde ik deze mountainbike en heb ik een fijne fietstocht gemaakt. Heerlijk om zo na de marathon er even tussenuit te zijn en andere dingen te doen dan alleen maar trainen voor dat ene doel.

Juni: Spitsbergen

Begin juni maakte ik misschien wel de meest bijzondere reis van 2018. Ik kwam namelijk op een plek waar ik zeer waarschijnlijk niet snel weer zal komen. Op uitnodiging van Arctic Marathon mocht ik mee naar Spitsbergen om daar de halve marathon te lopen. We waren er slechts drie dagen, maar het was zo bijzonder! Op vrijdagochtend kwamen we aan, op zaterdag liepen we de halve marathon en op zondag hadden we nog tijd voor een mooie excursie. Hier kun je mijn vlog zien van dit weekend!

Juni: Girona

Een paar dagen na Spitsbergen stond mijn volgende reisje alweer gepland. Met TUI Sports mocht ik namelijk mee naar Girona. Ook dit was zo’n geweldige reis. Hier kun je mijn vlog zien van de dagen in Girona. Ook heb ik een reisverslag geschreven over deze bijzondere dagen. Samen met een paar journalisten en redactieleden mocht ik de Robert Gesink Experience beleven. We fietsten door de prachtige omgeving, we aten de lekkerste Spaanse gerechten en genoten van een stadswandeling door Girona.

Juni: Sri Lanka

Naast alle reisjes, die ik maakte voor mijn blog, was het op een gegeven moment ook tijd voor vakantie. Samen met twee vriendinnen reisde ik drie weken over het prachtige Sri Lanka. Hoewel ik me niet echt voor kon stellen wat voor eiland dit zou zijn, vond ik het zo verrassend mooi! Sri Lanka is een dikke vette aanrader! Je hebt er mooie stranden, prachtige bergen, veel groen en een bijzondere cultuur. Het is zo’n veelzijdig eiland. Ik schreef een aantal must-do tips na afloop van mijn vakantie. Verder kun je hier ons hele reisplan (inclusief overnachtingen en eettips) bekijken.

Juli: Frankrijk

Nadat ik terugkwam uit Sri Lanka stond mijn volgende korte vakantie alweer gepland. Samen met mijn schoonmoeder zou ik mijn vriend gaan opzoeken tijdens de Tour de France. Ook dit was weer een prachtig avontuur. Hier kun je meer lezen over een dag in de Tour. We mochten kijken bij de start van de etappe in Annecy. Vervolgens waren we te gast bij de opnames van de Avondetappe, fietsten we zelf en keken we een hele dag bij de etappe op de Alpe d’Huez. Helaas liep deze vakantie minder leuk af dan we hadden gehoopt.

Augustus: Lago Maggiore

Na de Tour ging ik nog een paar dagen met mijn vriend naar het Lago Maggiore. Hoewel ik het Gardameer gewend ben, vond ik ook het Lago Maggiore een prachtige bestemming. We hadden heerlijk weer en stonden op een kleine, maar hele fijne camping. Ik kon daar ook het hardlopen weer rustig oppakken na mijn lichamelijke klachten.

September: Gardameer

In september bracht ik mijn tweede bezoekje van dit jaar aan het Gardameer. Het was vlak voordat ik naar Chicago zou gaan, maar het was heerlijk om nog even te genieten van mooie en warme zomerdagen. Ik vloog samen met mijn moeder vanaf Düsseldorf Weeze naar Milaan en we huurden een fiat 500 om daar lekker rond te rijden. Hier kun je zien en lezen wat ik precies heb gedaan die week.

Oktober: Chicago

Begin oktober stond mijn zesde marathon gepland. Ik mocht deelnemen, in samenwerking met TUI Sports, aan de Chicago Marathon. Wat een gave marathon was dit! Ik liep een PR van vier minuten en finishte in 3.25.17! Hier kun je mijn raceverslag lezen. Ook maakte ik van deze reis een lange vlog. Misschien was dit wel mijn mooiste marathonreis tot nu toe! Hoewel ze eigenlijk ook weer totaal niet te vergelijken zijn. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik met heel veel plezier terugkijk op wederom een prachtig avontuur.

Het was mijn laatste reis van 2018. Aangezien dit jaar hectisch en druk is geweest, besloot ik november en december vooral de tijd te nemen om tot rust te komen en weer even thuis te zijn. Zoals je kunt lezen, ben ik voldoende op reis geweest in 2018. Van deze tien reizen, waren er in ieder geval vier werkgerelateerd. Ik ben mega dankbaar dat ik dit mag doen en dat ik zoveel kan zien van de wereld. Ik ben me er van bewust dat dit niet voor iedereen mogelijk is.

Voor 2019 staan er sowieso al twee wintersportreizen gepland. De ene reis (halverwege februari) is met mijn familie en dus echt vakantie. De andere wintersportreis (eind januari) zal een persreis in Zillertal zijn. Verder staat natuurlijk Boston al gepland in april. De rest van het jaar heb ik nog geen plannen, maar stiekem ben ik al wel aan het dromen over mooie bestemmingen.

Wat was jouw mooiste reis in 2018? En heb je al plannen voor 2019? Ik ben benieuwd! Laat het hieronder weten in een reactie.