Mijn Road to Berlin & New York #7

Gisteren was het nog precies vijf weken tot de marathon van Berlijn. Vervolgens sta ik zes weken daarna in New York aan de start van de 42,2 kilometer. In deze ‘Road to Berlin & New York’ serie zal ik mijn ervaringen delen en jullie op de hoogte van mijn voorbereidingen op deze marathons. De afgelopen week deed ik zes trainingen, waarvan vijf lopend. De trainingen waren pittig, maar goed te doen. Ik had in ieder geval ook genoeg relaxmomenten ingelast en hele leuke feestjes op het programma. Ben je benieuwd wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen week? Je leest het in dit artikel.

Op maandag begon ik de week met een rustig rondje fietsen. Ik had afgesproken om samen met Kirsten te gaan wielrennen. Kirsten woont ook in Groningen (eigenlijk mijn achterbuurvrouw) en ze blogt ook voor haar eigen website. Het was een ontzettend leuk en gezellig fietstochtje door de kop van Drenthe. Het is fijn om (het plezier in) sport te kunnen delen met anderen.


Dinsdag was een vervelende dag voor mij, maar uiteindelijk moest er natuurlijk wel even hardgelopen worden. In de middag besloot ik mijn training te gaan doen. Het was een pittige training waar ik eigenlijk heel erg tegenop zag. Ik moest in totaal 75 minuten lopen, waarin zes keer een snelle kilometer in een tempo van 4:20. Rob schreef daarbij: hoe sneller, hoe beter. Het moest dus echt op een pittig tempo zijn. Ik probeerde zo snel mogelijk te lopen en dit resulteerde in zes snelle kilometers in 4:15. Daar was ik uiteindelijk heel erg tevreden mee!

Op woensdag liep ik mijn beentjes even los. Het was prachtig zonnig weer en daarom helemaal geen straf om even de deur uit te gaan. Ik genoot van zes fijne kilometers op het Friese platteland. ’s Middags ging ik met mijn moeder naar een schoonheidssalon. Daar genoten van we van een relaxmiddag, inclusief massage en gezichtsbehandeling. Dat was een prima hersteldag!

Donderdag moest de lange duurloop gedaan worden. Bepakt en bezakt met gelletjes van SIS (smaak Lemon en Lime) ging ik op pad. Na 14 kilometer draaide ik om en liep ik dezelfde route terug naar huis. Ik begon op een rustig tempo, maar iedere kilometer liep ik een pasje harder waardoor ik uiteindelijk een best snel gemiddelde had. Ik liep zó lekker!

Na afloop van deze run probeerde ik zo goed en snel mogelijk te herstellen. Op mijn schema stond namelijk dat ik een dag later alweer een lange loop zou moeten doen. Ik vond dit vrij heftig, want meestal ben ik de dag na zo’n lange duurloop stijf en stram. Op vrijdag liep ik 17 kilometer. De eerste elf kilometer moesten in 11 km/u. Daarna liep ik vier in 12 km/u en 2 in 13,5 km/u.

De zwaarste trainingen zaten er dus voor het weekend al op! Dat was bewust gepland, want op zaterdag vertrok ik al vroeg op de dag richting Almere voor het strandfestival Zand. Samen met twee lieve vriendinnetjes genoten van we fijne artiesten, lekkere drankjes en een warm zonnetje. Het was een top middag en avond. Omdat we in het Van der Valk hotel in Almere sliepen, mochten we de volgende ochtend genieten van een luxe hotelontbijtje. Daar ben ik dol op! Vanwege een late check-out hadden we ook nog tijd om de wellness in te duiken. Na een kort saunabezoek en een duikje in het zwembad was het echt tijd om te gaan. Om 14:00 had ik namelijk met Team Robert afgesproken om samen te gaan trainen in Utrecht.

We begonnen de training met een korte fotoshoot. De foto’s daarvan volgen later. Vervolgens deden we een warming-up (inclusief loopscholing) onder leiding van onze teamcaptain Robert. Daarna begon onze duurloop. Een aantal van de groep hadden een training van 75 minuten op het programma staan. Dat werd dus het doel van de middag. We liepen in een rustig tempo, zodat het voor iedereen bij te houden was. Zelf loop ik eigenlijk nooit in dit tempo, maar het was zeker heel waardevol om te doen. Mijn hartslag was gemiddeld 130. Hierdoor heb ik de laagste zones even goed getraind. Natuurlijk was het ook erg gezellig om iedereen weer te zien en te spreken. Helaas kon Lydia er niet bij zijn gisteren.

Met bezwete koppies maakten we een laatste selfie en namen we afscheid. Ik reed gauw weer richting Groningen om wat boodschappen voor sluitingstijd te kunnen doen en om dit artikel in elkaar te zetten. Nu lig ik gedoucht en met een voldaan gevoel op de bank. Wat is het fijn om zulke mooie dingen mee te maken. Ik ben een dankbaar mens!

De komende dagen begin ik met mijn trainingen in Nederland, maar vanaf vrijdag verblijf ik weer in het prachtige Italië. Daar zal ik dus mijn trainingsweek voortzetten. Hopelijk kan ik de meeste trainingen gewoon doen, maar het zal zeker weer even minder worden dan hier in Nederland. Aan de ene kant vind ik dat spannend, want rust nemen en vakantie vieren past niet altijd in een trainingsschema. Toch is het belangrijk om nog even te genieten van zo’n heerlijke vakantie. Gelukkig heeft Rob een prachtig vakantieschema in elkaar gezet, zodat ik kan doen wat nodig is en daarnaast voldoende tijd heb om te ontspannen.

Hoe gaat het met jouw trainingen? Waar train jij voor? Laat het me hieronder weten in de reacties. Ik ben benieuwd!

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *